niedziela, 13 listopada 2022

Dracula. Klątwa wampira - Jonathan Green

Dracula. Klątwa wampira to trzecia gra książkowa od wydawnictwa Muduko, którą miałem okazję zagrać i już czekam na kolejne!

W przepełnionych grozą Karpatach czai się zło, któremu musisz stawić czoło… Wraz z Łowcami Wampirów podejmij walkę, by powstrzymać legendarnego Hrabiego Draculę albo wciel się w samego przerażającego Księcia Ciemności. To od Ciebie zależy, czy historia potoczy się torami znanymi z powieści Brama Stokera, czy Anglia, a potem cały świat pogrąży się w mroku pod rządami przeklętego władcy. W Draculi – Klątwie Wampira to TY decydujesz, którą drogę wybierzesz, jakie zagrożenia napotkasz i które przerażające stwory rzucą się, aby walczyć przeciwko tobie. Pamiętaj, że to, czy odniesiesz sukces, czy ulegniesz Klątwie Wampira, zależy od wyborów, jakich samodzielnie dokonasz.

Dracula. Klątwa wampira to obszerna, ponad siedmiuset stronicowa gra książkowa, w której znajdziemy aż 1000 paragrafów. Tytuł ten pełnymi garściami czerpie z książki Brama Stokera Dracula, znajdziemy więc tutaj wszystkie najważniejsze momenty z książkowego pierwowzoru i nie tylko. Całą historię możemy poznać za sprawą czterech różnych postaci i są to: Jonathan Harker, Mina Murray, doktor John Seward oraz sam Hrabia Dracula. Co więcej, w trakcie gry możemy zmieniać postać, jaką gramy spośród trzech pierwszych wymienionych bohaterów, dzięki czemu cała przygoda jest znacznie dłuższa i możemy lepiej zrozumieć plany Hrabiego Draculi. W związku z tym, całe jedno przejście gry książkowej zajmuje więcej czasu niż w przypadku dwóch poprzednich tytułów Jonathana Greena. Jest to w mojej ocenie duży plus, ponieważ autor nie pomija żadnego ważnego wydarzenia z książki Brama Stokera, a nawet dodaje pewne elementy od siebie, jak chociażby początkowe paragrafy, gdy gramy Hrabią Draculą. 

Zasady gry i wszelkiego rodzaju testy są skonstruowane w praktycznie taki sam sposób jak w Koszmarze Alicji w Krainie Czarów, czy w Złym Czarnoksiężniku z Oz. Każda postać ma różne wartości takich cech jak Zręczność, Walka, Wytrzymałość oraz ESP, czyli postrzeganie pozazmysłowe. W trakcie gry będziemy musieli również uważnie śledzić dwa inne parametry, czyli poziom Grozy, od której zależy, czy ogarnie nas panika w danej sytuacji oraz Krwi, która mówi jak potężny jest Hrabia Dracula. W trakcie gry pomocne będą karty przygody, które zostały dodane w środku lub możemy je pobrać ze strony wydawnictwa i wydrukować, co zdecydowanie ułatwia grę. Obsługa całej mechaniki i wszelkich testów jest bardzo prosta i intuicyjna, a jeżeli nie chcemy zawracać sobie tym głowy, to możemy sami zdecydować jak wypadnie dany test. 

Dracula. Klątwa wampira to kolejna bardzo dobra gra paragrafowa od Jonathana Greena. Tym razem mamy okazję sami zdecydować jak potoczą się losy postaci znanych z powieści Brama Stokera, w tym zagrać samym Hrabią Draculą. Polecam!

Ocena: 8/10

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Muduko! (współpraca reklamowa)

Tytuł: Dracula. Klątwa wampira
Autor: Jonathan Green
Tłumaczenie: Maciej Nowak-Kreyer
Ilustracje: Hauke Kock
Wydawnictwo: Muduko
Data wydania: 02.11.2022
Liczba stron: 704
ISBN: 9788396392503

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodając komentarz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z Polityką Prywatności bloga.