niedziela, 9 października 2016

O mnie

Mam na imię Łukasz i jestem blogerem z przypadku. Kiedy zakładałem bloga nigdy nie sądziłem, że pomysł ten przetrwa dłużej niż kilka tygodni. A jednak wciąż piszę recenzje, nieprzerwanie już od maja 2015 roku. Chociaż blog nazywa się Świat fantasy, to chyba nie ma takiego gatunku książki, którego definitywnie czytać nie będę. Najczęściej jednak sięgam po fantasy, science fiction, literaturę przygodową i sensacyjną oraz od niedawna również po kryminały.

Jeśli przyjrzycie się moim pierwszym recenzjom, to zauważycie z pewnością, że miałem bardzo nikłe pojęcia jak powinny one wyglądać. Dzięki wsparciu pierwszych czytelników oraz własnemu uporowi, nie poddałem się, tylko wciąż się doskonaliłem i szlifowałem swoje umiejętności. Obecnie mogę powiedzieć, że piszę całkiem dobre recenzje, niemniej wciąż się uczę i na pewno popełniam błędy. Chciałbym także zaznaczyć, że nie jestem żadnym krytykiem literackim - moje opinie są bardzo subiektywne i zgodne z moimi odczuciami. Mój zachwyt, bądź rozczarowanie staram się zawsze dobrze uzasadnić, aby osoba czytającą recenzję, wiedziała dlaczego dana pozycja wzbudziła we mnie konkretne emocje. Mam wrażenie, że to całkiem dobrze mi wychodzi, ponieważ dość często widzę jak polecane przeze mnie książki są później czytane przez innych blogerów i czytelników.

Na co dzień natomiast jestem doktorantem na Wydziale Chemii UAM. Wiąże się to z dojazdami autobusem – w jedną stronę około 45 minut. Bynajmniej nie jest to czas dla mnie stracony, ponieważ jest on wykorzystywany na czytanie kolejnych pozycji z wciąż wydłużającej się listy do przeczytania. Średnio w roku czytam nawet 100 książek.

A o to ja razem z Peterem V. Brettem, podczas podpisywania książek przez autora :)

8 komentarzy:

  1. Szacun, że mimo produkcji swojego doktoratu znajdujesz tyle czasu na ksiązki :D
    Dawaj jeszcze jakąs prywatę, może jeszcze jakieś inny hobby oprócz czytania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Wiesz co, nie chciałem aż tyle pisać o sobie, ponieważ poprzedni opis był bardzo krótki a brakowało mi takiego odnośnika na blogu i dlatego go dodałem :)

      Pasji mam dużo, niestety niektórych nie realizuję w takim stopniu jakbym chciał z braku możliwości :) Wiele lat temu uwielbiałem robić zdjęcia, w szczególności przyrodzie. Obecnie natomiast mój aparat już dogorywa i muszę zaopatrzyć się w nowy... a sama pasja pozostała, chociaż jest na nią znacznie mniej czasu. Po za tym zbieram monety oraz zakładki. Lubię rysować, kolorować kolorowanki dla dorosłych. Taką ważniejszą pasją jest też ogólnie pojęta historia a w szczególności historia - uwielbiam wszelkie zamki, konstrukcje obronne i machiny wojenne :)

      Usuń
  2. Przystojny Pan, Panie Doktorze, studentki pewnie szaleją, a dziewczyna lekko zazdrosna :D. Super, że czas w autobusach wykorzystujesz na czytanie, ja też tak robię, dzięki temu ponad godzinę dziennie czytania mam zaliczoną ;)). No i szybciej czas leci, zdecydowanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, ale wiesz, że ja nie mam brody, prawda? :D
      Nie zawsze się udaje, zwłaszcza jak rano wcześnie wstaje, to po całym dniu kiedy wracam jestem śpiący i z czytania nici :)

      Usuń
  3. Faktycznie, świat fantasy już nie tylko o fantasy, ale o różnorodnej literaturze, ale to nie szkodzi, bo w końcu tytuł może narzucać temat przewodni blogu, a reszta wynika z przeglądania/czytania bloga na co dzień. I jak zobaczą najwięcej recek fantastyki, to nikt się czepiać nie będzie. :) Zawsze spoko zajrzeć do wszelkich wspomnieć, ile minęło, ile się wydarzyło, co się wydarzyło itp. Niedługo koniec roku i znowu takie podsumowania większe będą. Obyśmy mieli takie okazje co rok. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wymyślenie nazwy, która nie byłaby powieleniem innych podobnych, czy brzmiałaby dobrze, było dla mnie 1,5 roku temu największym wyzwaniem. Nie zmieniłbym jednak nazwy dzisiaj już i tak :)
      Dokładnie - nie wiem kiedy kolejny rok minął i mam nadzieję, że jeszcze długo będziemy mogli czytać swoje podsumowania na koniec roku ;)

      Usuń
  4. Średnio w roku czytam nawet 100 książek.

    Łukasz,ja ostatnimi laty nie wiem, czy setkę filmów w roku obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zeszłym roku było 101 a w tym może być również blisko setki :)

      Usuń