wtorek, 5 grudnia 2023

Podsumowanie listopada 2023

Kolejny i przedostatni miesiąc tego roku za nami. W listopadzie udało mi się w sumie przeczytać 4 książki i wysłuchać 3 audiobooków. 

Przeczytane książki:

  1. Rama II - Arthur C. Clarke, Gentry Lee - 6/10
  2. Świat bez końca - Ken Follett - 9/10
  3. Upadek Númenoru - J.R.R. Tolkien, Brian Sibley - 8/10
  4. Diuna. Dziedzic Kaladanu - Brian Herbert, Kevin J. Anderson - 8/10

Wysłuchane audiobooki:

  1. Spadkobierczyni Medicusa - Noah Gordon - 11 godzin 54 minuty
  2. Król szczurów - James Clavell - 13 godzin 37 minut
  3. Moby dick - Herman Melville - 9 godzin 37 minut

Wśród listopadowych książek, które przeczytałem, zdecydowanie najbardziej zapamiętam Świat bez końca. To kolejna, znakomita książka Kena Folletta - jeżeli nie znacie twórczości tego autora, to koniecznie trzeba to zmienić. Za to małym rozczarowaniem okazała się kontynuacja Spotkania z Ramą, czyli Rama II. Gdyby skrócić tę powieść, to jej odbiór byłby zdecydowanie lepszy. W listopadzie sięgnąłem również po Upadek Númenoru, czyli zbiór tekstów o tytułowym Númenorze, zebranych z różnych powieści Tolkiena. Bardzo ciekawa książka, pozwalająca lepiej zrozumieć pewne wydarzenia, czy informacje zawarte we Władcy Pierścieni i Hobbicie. Natomiast w audiobooku wysłuchałem aż trzech tytułów i sięgnąłem po Moby Dicka. Od dawna mam go na półce w wersji papierowej, ale ciągle coś innego i w końcu skusiłem się poznać tę powieść w wersji audio. Znakomita historia!

Po tak bogatych listopadowych zapowiedziach, trudno się dziwić, że moja biblioteczka wzbogaciła się o wiele nowych tytułów. Od wydawnictwa Zysk i S-ka otrzymałem Listy świętego Mikołaja, Gilotynę marzeń oraz Upadek Númenoru a od wydawnictwa Rebis Diuna. Dziedzic Kaladanu. Bardzo dziękuję! Sam natomiast zaopatrzyłem się m.in w Iluminacje Moore'a, Inwazję porywaczy ciał, Czerwony mars, Zew krwi, czy kolejny tom mangi Dragon Ball Color

Zaczytanego grudnia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodając komentarz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z Polityką Prywatności bloga.