czwartek, 31 sierpnia 2023

Podsumowanie sierpnia 2023

Ostatni miesiąc wakacji upłynął mi wyjątkowo szybko i pewnie wielu z Was zauważyło, że zrobiłem sobie małą przerwę od regularnego pisania na blogu, przez co w sierpniu pojawiła się tylko jedna recenzja. 

Przeczytane w sierpniu:

  1. Bill. Bohater galaktyki - Harry Harrison - 9/10
  2. Prochy Babilonu - James S.A. Corey - 7/10
  3. Jak Mieszko chrzest przyjmował - 6/10
  4. Jak budowano kościoły i pałace - 6/10
  5. Na dworze króla - 6/10
  6. Życie w grodzie - 6/10
  7. Czasy wojów i rycerzy - 6/10
  8. W czasach pierwszych Piastów - 6/10
  9. Czasy mnichów i klasztorów - 6/10
  10. Królowie i rycerze - 6/10
  11. Żołnierze kosmosu - Robert A. Heinlein - 7/10
  12. Droga - Cormac McCarthy - 9/10
  13. Gra środkowa - Seanan McGuire
Wysłuchane audiobooki:
  1. Zwiadowcy. Oblężenie Macindaw - 10 godzin 14 minut
  2. Zwiadowcy. Okup za Eraka - 13 godzin 52 minuty

Wynik 13 pozycji wygląda imponująco, ale trzeba zauważyć, że aż 8 tytułów to cienkie książeczki z serii Tu powstała Polska, które kupiłem w poprzednim miesiącu w trakcie urlopu. Nie są to pozycje, które poszerzyły moją wiedzę, ale są ciekawym i pięknie ilustrowanym wstępem do poznawania historii Piastów. Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie książka Heinleina, czyli Żołnierze kosmosu, ponieważ jej ekranizacja ma z powieścią dość mało wspólnego, co jest dużym plusem. To bardzo dobrze i ciekawie napisana powieść, opisująca szkolenie żołnierza, a później jego służbę, który nie do końca wie, co ze sobą zrobić i wybiera wojsko, jak wielu innych jego kolegów. W sierpniu ponownie przeczytałem Drogę McCarthy'ego i jeżeli nie znacie tego autora, ani tej książki, to koniecznie sięgnijcie po ten tytuł. Pomimo że wiedziałem jak całość się zakończy, co spotka bohaterów po drodze, to książka zrobiła na mnie ponownie ogromne wrażenie. 

Pod względem zdobyczy, to znów trochę książek do mnie przybyło. Na regale pojawiły się trzy tytuły od wydawnictwa IX, druga część Parku Jurajskiego w twardej oprawie, kolejne 4 książki McCarthy'ego w twardej oprawie, komiksowa adaptacja Robinsona Cruose oraz 19 tom mangi Dragon Ball Super


A jak Wam minął sierpień?

4 komentarze:

  1. Uwielbiam Zwiadowców!
    Gratuluję owocnego miesiąca

    OdpowiedzUsuń
  2. O Dragon Balla widzę ;)
    Co do Drogi McCarthy'ego to też ostatnio mam ochotę na ponowne czytanie. ;)

    Cudownego i zaczytanego września! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami przypomina mi się, że przychodzi manga i ją pokazuję 😁
      Wszystkie dobrego we wrześniu!

      Usuń

Dodając komentarz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z Polityką Prywatności bloga.