środa, 26 czerwca 2019

Zapowiedzi lipiec 2019

Po bogatych w premiery ostatnich miesiącach, w lipcu jest dość ubogo, ale dzięki temu będzie można odetchnąć i przeczytać coś z biblioteczki. Na tę chwilę znalazłem tylko trzy interesujące mnie książki, ale lista może się jeszcze wydłużyć :)

Vesper

Adwokat diabła - Andrew Neiderman - 17 lipca
Kiedy Kevin Taylor dołącza do wziętej, ekskluzywnej firmy prawniczej na Manhattanie, specjalizującej się w prawie karnym spółki John Milton i Wspólnicy, oznacza to dla niego długo wyczekiwaną poprawę losu. Wreszcie może się wraz z żoną cieszyć wszystkimi luksusami, jakich oboje pragnęli — pieniędzmi, limuzyną z szoferem, a nawet olśniewającą siedzibą w strzelistym apartamentowcu w samym sercu Nowego Jorku. Kevin nie zdaje sobie jednak sprawy z tego, że związał się właśnie z podejrzanym, mrocznym stowarzyszeniem… Jego nowy szef, John Milton, z miejsca przydziela mu zapowiadającą się na jedną z najgłośniejszych spraw roku, wręczając mu w tym celu dokumentację sporządzoną jeszcze przed popełnieniem zbrodni. Kevin rzuca się w wir pracy, lecz rychło dostrzega niepokojące, wręcz złowrogie szczegóły, jakie stopniowo wyłaniają się spod atrakcyjnej fasady jego nowej firmy. Gdy zauważa, że jego współpracownicy zwyciężają w każdej potyczce na sali sądowej, a wszyscy ich klienci zostają oczyszczeni z zarzutów, jego narastające podejrzenia przeobrażają się w autentyczny strach. Kevin, nie wiedząc o tym jeszcze, został Adwokatem diabła i nie ma dla niego ratunku przed światem potępionych…


Zysk i S-ka

J.R.R. Tolkien. Pisarz stulecia - T.A. Shippey - 2 lipca
Fascynujący przewodnik po najsłynniejszych w historii utworach fantasy, który przybliża ich ponadczasowe przesłanie. Zgodnie z wynikami najnowszych plebiscytów, J.R.R. Tolkien wciąż pozostaje „najbardziej wpływowym pisarzem stulecia”, a Władca Pierścieni „książką stulecia”. Na poparcie tych ocen profesor Tom Shippey, wybitny mediewista i badacz literatury fantasy, daje nam fascynujący przewodnik po dziełach Tolkiena, koncentrując się szczególnie na Hobbicie, Władcy Pierścieni i Silmarillionie. Główną część książki stanowią trzy rozdziały poświęcone analizie Władcy Pierścieni jako językowej i kulturowej mapie, jako skomplikowanej sieci opowieści i jako odpowiedzi na znaczenie mitu. Profesor Shippey analizuje naturę zła we Władcy Pierścieni, omawia także skomplikowane przeplatanie się wielu wątków, gdy narracja koncentruje się na losach kolejnych postaci, które tworzą bogatą i złożoną opowieść, świadczącą o talencie twórcy. Książka wyjaśnia, co czyni wszystkie te utwory ponadczasowymi. Nie zgadzając się z krytykami, którzy często bywają uprzedzeni do Tolkiena i fantastyki w ogóle, profesor Shippey proponuje nowe podejście do Tolkiena i fantasy, ujawnia wagę języka w literaturze, a także pokazuje jak Hobbit, Władca Pierścieni i Silmarillion stały się częścią żywej tradycji snucia opowieści, której korzenie sięgają poprzez baśnie braci Grimm aż do Eddy Starszej i Beowulfa.


Otwarte

Pogański Pan - Bernard Cornwell - 3 lipca
Najstarszy syn Uhtreda zostaje mnichem. Ojciec wyrzeka się go, odbiera mu imię Uhtred Uhtredson i nadaje nowe - Judasz. W gniewie Uhtred zabija niechcący szanowanego opata, za co zostaje wyklęty przez Kościół i wygnany. Klątwa spadnie także na tych, którzy pozostaną przy nim. Z garstką wiernych ludzi Uhtred wyrusza do Northumbrii, by odzyskać Bebbanburg...








Opisy jak i okładki książek pochodzą ze stron wydawnictw, serwisu lubimyczytac.pl i księgarni swiatksiazki.pl
Post nie jest w żaden sposób sponsorowany.


A Wy na jakie premiery czekacie? :) 

14 komentarzy:

  1. Dzięki, nie wiedziałem, że jest wznowienie Shippeya :P. Ostatnio chodziło po strasznych cenach, dlatego biorę wznowienie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa książka? Bo mnie zainteresowała bardzo i jestem ciekawy jak jest z treścią :)

      Usuń
  2. Mam ochotę na Adwokata diabła i książkę o Tolkienie, ale czekam też na nowy kryminał Anny Kańtoch, Syreny z Tytana Vonneguta, a także Krwawą różę N. Eamesa, Dobrze, że są wakacje, będzie kiedy czytać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Vonnegut mnie kusi, ale za dużo ostatnio mam do czytania od wydawnictwa, a za mało swojego i zrezygnowałem już kilka książek wcześniej z czytania tego autora. Przynajmniej w najbliższym czasie, ale na pewno kiedyś się za niego zabiorę :) Dokładnie!

      Usuń
  3. Jestem tak do tyłu z życiem, że nie wiem, jakie premiery w ogóle są w lipcu. xD No, tylko na "Adwokata diabła" czekam. :> #teamVesper :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz już wakacje, więc nadrobisz ;)
      Adwokat diabła chyba już do mnie idzie, bo dostałem smsa z Poczty, a miejsce nadania to Czerwonak, więc zapowiada się dobra lektura na najbliższe dni :D

      Usuń
    2. Do mnie właśnie też. :> Mam nadzieję, że dobra! :D

      Usuń
  4. Niewiele, ale jakie zacne. Dla mnie wsyzstkie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko dla mnie. Ale o tym TOlkienie to tam w dalszej przyszłości, bo niedawno czytałem bardzo dobrą biografię Carpentera i na razie mi wystarczy. Zwłaszcza, że film planuje obejrzeć w najbliższym czasie. A tak po za tym to, cholera, jak mi się nie chce ostatnio robić zapowiedzi. Chyba dopiero przez weekend ogarnę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawy czym się różni biografia Carpentera od tej książki Shippey'a, bo wydają się dość różne jednak ;)
      Film widziałem i mnie się bardzo podobał, choć to wycinek z życia Tolkiena, a nie cały życiorys ;)

      Usuń
  6. Tak, wydawnictwa robią sobie na szczęście przerwę wakacyjną (albo dają odetchnąć naszym portfelom ;)).
    A z tych przedstawionych mam chrapkę na:

    Adwokat diabła - Andrew Neiderman
    Pogański Pan - Bernard Cornwell

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z Polityką Prywatności bloga.