sobota, 4 listopada 2023

Podsumowanie października 2023

I znów kolejny miesiąc za nami, a do Bożego Narodzenia i Nowego Roku coraz bliżej. W październiku przeczytałem 5 książek i wysłuchałem 1 audiobooka:

  1. J.R.R. Tolkien. Biografia - Humphrey Carpenter - 9/10
  2. Rycerz - Bernard Cornwell - 8/10
  3. Odyseja kosmiczna 3001. Finał - Arthur C. Clarke - 6/10
  4. Nibylandia. Tu żyją potwory - Jonathan Green - 8/10
  5. Każde serce to wrota. Patyki i kości - Seanan McGuire - 6/10
  6. Zwiadowcy. Królowie Clonmelu - 12 godzin i 5 minut
Bardzo mnie cieszy, że w październiku zdecydowałem się na lekturę Biografii Tolkiena. Od dawna miałem w planach tę książkę, ale obawiałem się, czy nie przytłoczy mnie mnogość faktów, dat itp. Nic bardziej mylnego. Carpenter znakomicie opisuje życie Tolkiena, momentami aż miałem wrażenie, dlaczego o czymś nie napisał więcej. Gorąco polecam! Zupełnie znienacka na rynku pojawiła się kolejna seria Bernarda Cornwella, której Rycerz jest pierwszym tomem - znów to bardzo dobra powieść, tym razem osadzona w realiach wojny stuletniej. W październiku poznałem również ostatni tom Odysei kosmicznej, który jest niestety tylko dobry, ale ogólnie polecam całą serię. 

Pod względem zdobyczy, to w październiku wydarzyło się jakieś szaleństwo! Od wydawnictwa Zysk i S-ka otrzymałem J.R.R. Tolkien. Biografia, od Rebisu Rama II oraz Odyseja kosmiczna 3001, od Muduko Nibylandia, Tu żyją potwory, a od HI:STORY Rycerz. Pozostałe tytuły to moje własne zakupy m.in Zbroja światła Folletta, Czarne góry Simmonsa, Harry Potter i Magiczny Almanach, Historia pracy, Ballady Beleriandu Tolkiena, Szlak umrzyka McMurthry'ego, czy ilustrowana Zgroza w Dunwich

A jak Wam minął październik? :)

2 komentarze:

  1. Też mi się udało przeczytać biografię Tolkiena i też trochę się obawiałam przed sięgnięciem po nią. Jednak po przeczytaniu byłam bardzo na tak. A nowa seria Cornwella mnie cieszy. :D
    No i widzę, że nie tylko moja biblioteczka "puchnie" ;)
    Zaczytanego listopada :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję owocnego miesiąca ;)
    I miłego czytania ;)

    A "Zwiadowcy" są super - muszę dokończyć tę serię

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z Polityką Prywatności bloga.